Spotkanie z kardynałem Eijkiem… i z „Adoptuj kościół w Holandii”

Wskutek zalewu pracy zawodowej przez prawie miesiąc na blogu nie pojawił się żaden nowy tekst. Ale kiedy już wracam, to z przytupem! I serdecznie zapraszam Państwa do wzięcia udziału w dwóch spotkaniach z prymasem Holandii, kardynałem Wimem Eijkiem, które odbędą się 24 i 27 stycznia w Warszawie. Wstęp wolny!

Co więcej, organizator tych spotkań, ks. prof. Robert Skrzypczak z Akademii Katolickiej w Warszawie, do udziału w tym drugim, mianowicie sympozjum pt. „Co się dzieje z Kościołem w Europie” zaprosił także mnie, jako autorkę bloga „Adoptuj kościół w Holandii”. Kiedy do mnie zadzwonił, o mało nie zemdlałam. Będę opowiadać o moim doświadczeniu Kościoła holenderskiego w obecności kardynała Wima Eijka, kardynała Kazimierza Nycza, arcybiskupa warszawskiego, i rektora Akademii Katolickiej, ks. prof. Krzysztofa Pawliny… i na pewno wielu innych zaszczytnych gości, którzy przybędą na to spotkanie. No cóż, postaram się opowiedzieć jak najciekawiej o mojej fascynacji Holandią i jej chrześcijańskim dziedzictwem oraz o tym, jak my, katolicy polscy i holenderscy, jesteśmy sobie bliscy i możemy być jeszcze bardziej.

Trzecim prelegentem będzie ks. dr Andrzej Kuciński z Kolonii, który opowie o Kościele niemieckim; a na końcu odbędzie się panel dyskusyjny z udziałem prelegentów. Sympozjum odbędzie się na Akademii Katolickiej przy ul. Dewajtis 3 w Warszawie w godz. 10.00-14.00. Gorąco Państwa zapraszam!

Drugim spotkaniem (a pierwszym chronologicznie) będzie spotkanie promujące polskie wydanie książki kardynała Eijka „Więź miłości. Katolicka moralność małżeńska i etyka seksualna”, oczywiście z udziałem czcigodnego Autora. Jak już wielokrotnie pisałam, głoszenie ortodoksyjnego nauczania katolickiego na ten temat w zrujnowanej rewolucją seksualną Holandii wymaga prawdziwego heroizmu i jest autentycznym białym męczeństwem. Wydawca polskiego przekładu, Wydawnictwo Esprit, reklamuje tę książkę hasłem „Zakazana w wielu miejscach w Holandii”.

Książka jest obszerna i wydanie jej po polsku w obecnej rozpaczliwej sytuacji rynku wydawniczego również jest bohaterstwem i dlatego nie waham się Państwu Wydawnictwo Esprit i jego publikacje gorąco polecić. Wydają świetne książki, a niektóre dają do przetłumaczenia mnie i dzięki temu mam z czego żyć! Prywata, ale trudno :) Przypomnę tylko, że niedawno wydali także wywiad-rzekę z kardynałem Eijkiem, który polecałam („Kardynał Wim Eijk i Tytus Brandsma po polsku!”) i niezmiennie polecam. Książeczka jest niewielka, tania i świetnie się czyta.

Spotkanie autorskie odbędzie się 24 stycznia u ojców jezuitów na ul. Rakowieckiej w Warszawie. Najpierw Msza święta, którą odprawi kardynał Eijk – godz. 17.00. Osoby spoza Warszawy mogą nie wiedzieć, że to w tym kościele znajduje się grób św. Andrzeja Boboli, męczennika i patrona Polski !jeszcze jeden powód, dla którego bardzo warto przyjechać do jezuitów na Rakowiecką!). Po Mszy świętej, o godz. 18.30, spotkanie z kardynałem w Collegium Bobolanum, ul. Rakowiecka 61 (budynek obok kościoła).

Oprócz tego w czwartek odbędzie się konferencja prasowa kardynała Wima Eijka w Katolickiej Agencji Informacyjnej, a po niej kardynał pojedzie do Torunia, również tam promować swoją książkę. W czwartek wieczorem wystąpi w Telewizji Trwam i Radiu Maryja, a piątek 26 stycznia o 12.00 odprawi Mszę świętą w Sanktuarium NMP Gwiazdy Nowej Ewangelizacji, a o 13.00 weźmie udział w otwartym spotkaniu na Akademii Kultury Społecznej i Medialnej. Dokładne informacje na temat planów toruńskich znajdują się na plakacie zamieszczonym pod tekstem. Jeszcze raz gorąco zapraszam do udziału w tych wszystkich spotkaniach i oczywiście zakupu książek kardynała Wima Eijka wydanych po polsku przez Wydawnictwo Esprit!



Komentarze